Rollover Test – Britax wprowadza nowe oznaczenia

22 sierpnia 2014 11 przez Paweł Kurpiewski
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Zmiany w prawie i sposobach testowania fotelików zachodzą dość szybko. Aby ułatwić konsumentom poruszanie się wśród nowych przepisów i zmienionych produktów pojawiają się nowe oznaczenia. Firma Britax, jeden z czołowych producentów fotelików na światowym rynku, wprowadziła nowy rodzaj oznaczenia, wyróżniający foteliki, które pozytywnie przeszły nowy test dachowania.

Nowe oznaczenie wygląda następująco:

Nowa etykieta dotycząca przejścia testu dachowania na fotelikach Britax Roemer.

Nowa etykieta dotycząca przejścia testu dachowania na fotelikach Britax Roemer.

lub tutaj widoczne na stronie: http://www.britax-roemer.pl/foteliki-samochodowe/foteliki-samochodowe/king-ii-ls

Britax Roemer zaktualizował swoją stronę, na której znajdziemy już informacje o nowym teście dachowania.

Britax Roemer zaktualizował swoją stronę, na której znajdziemy już informacje o nowym teście dachowania.

Jego funkcją ma być wyróżnienie tych modeli fotelików, które przeszły pozytywnie nowy, wprowadzony w lutym 2014 roku test dachowania.

Przypomnijmy kilka podstawowych faktów z historii: w 2013 roku, w laboratorium UTAC wykonano test dachowania, który był częścią badań prowadzonych przez niezależną grupę ekspertów przy UNECE – organie stanowiącym europejskie prawo, także dotyczące fotelików samochodowych. M.in. na tej podstawie zasugerowano zmianę dotychczasowej procedury dachowania podczas testów homologacyjnych (dotyczących ECE R44/04).

Homologacja ECE wyprzedza testy ADAC, zaostrzone rygory dla dachowania

Homologacja ECE wyprzedza testy ADAC, zaostrzone rygory dla dachowania

Procedura nowego, bardziej wymagającego testu zaczęła obowiązywać od lutego 2014 roku. Czym różni się ona od dotychczasowej? O szczegółach zmian przeczytasz w poniższym artykule:

Foteliki z osłoną tułowia – przecieki z Genewy

Jak widać, procedura weszła już w życie – czy wszystkie foteliki zostaną jej poddane? Odpowiedź brzmi: nie, tylko nowe modele, homologowane już po lutym 2014 roku. Wyjaśnia to pojawienie się nowej etykiety, która ma ułatwić konsumentom odróżnienie nowych, testowanych w inny sposób modeli.