Nigdy byś jednak nie przypuszczał(a), że pod tak niewinnymi zdjęciami i grafikami kryje się początek największej od niepamiętnych czasów wojny w przemyśle fotelików samochodowych dla dzieci. Britax-Roemer wypowiada totalną wojnę fotelikom z osłoną tułowia i opublikował wstrząsający test dachowania  narażając na zniszczenie najwyższej klasy manekina serii Q.  Zobacz FILM!

Dzisiejszy dzień przejdzie do historii jako początek wojny totalnej. Choć tak na prawdę jej początek miał miejsce na Targach w Kolonii w 2012 roku.   Przypomnę to w najbliższych dniach.

Na początek jednak popatrzcie na te niewinne grafiki. Czy coś tu w ogóle zapowiadało jakąś wojenkę? Uśmiechnięte dziecko i kolorowe baloniki na jednej, modne kobiece wzory na drugiej. Słowem NIC niepokojącego,  a jednak będzie WOJNA!

britax idzie na wojne

Britax-Romer o przewadze uprzęży nad fotelikami z osłoną tułowia.

Britax-Romer o przewadze uprzęży nad fotelikami z osłoną tułowia. Niewinna grafika nowej kampanii edukacyjnej?

Dziś dostało się ostro dwóm potentatom na rynku fotelików samochodowych dla dzieci z osłoną tułowia. Chodzi o marki CybeX i Kiddy, niezależnie od użytego w teście konkretnego fotelika. Walczyli oni od dłuższego czasu miedzy sobą, a kilka spraw do tej pory ma swój dalszy ciąg niemieckich sądach. Czy dziś sprawdzi się przysłowie: „Gdzie 2 się bije tam 3 korzysta?”. Bez wątpienia to Ci producenci mają w tej wojnie najwięcej do stracenia, bo robią na fotelikach samochodowych z osłoną tułowia największe interesy.

Britax-Roemer opublikował wstrząsający test dachowania samochodu z użyciem fotelika  z osłoną tułowia wykonany wg pełnej procedury rollover test w brytyjskim laboratorium UTAC. Manekin mocowany w tym foteliku w 2 fazie dachowania zostaje wywleczony z fotelika i narażony na kompletne zniszczenie. To najbardziej kosztowny test, jaki wykonano na przestrzeni kilkunastu ostatnich lat i to wcale nie ze względu na zniszczenie samochodu lecz z powodu kosztu użytego manekina Q.

Dane opublikowane przez Britax-Roemer muszą być efektem szczegółowych dobrze udokumentowanych badań, gdyż sprawa ta zapewne niemal automatycznie trafi do sądu. Ciesze się, bo po takim wstępie będzie to spór w wymiarze naukowym, a jego wynik jest już raczej przesądzony.

klatka z testu 1

Test dachowania samochodu z użyciem fotelika z osłoną tułowia, 1/3

Test dachowania samochodu z użyciem fotelika z osłoną tułowia, 2/3

Test dachowania samochodu z użyciem fotelika z osłoną tułowia, 2/3

Test dachowania samochodu z użyciem fotelika z osłoną tułowia, 3/3

Test dachowania samochodu z użyciem fotelika z osłoną tułowia, 3/3

 

Nasze zarzuty oraz wątpliwości w zakresie fotelików z osłona tułowia znają wszyscy absolwenci szkoleń fotelik.info. Wymagały one jednak potwierdzenia przy użyciu zaawansowanych i kosztochłonnych badań. Bez wątpienia można opisywać widoczne gołym okiem wady, ale co do wyników osiąganych w testach to łatwo jest stawiać hipotezy, ale udowodnienie ich na gruncie naukowym już nie jest takie proste.

Britax wyprzedził tu co do szybkości działania otwarty europejski grant badawczy. Dziś, jak nigdy dotąd jesteśmy blisko rozstrzygnięcia tych wątpliwości, choć uwaga: materiał przygotowany przez Britaxa nie rozstrzyga wszystkich wątpliwości i wątków wymagających badania. Należy go uznać, za celny lecz pojedyńczy strzał w 10.

Rozwiązanie zagadki powodzenia tego typu konstrukcji w niezależnych testach zderzeniowych to praca dla fizyków, uszczelnienie procedur testowych i tunning manekinów używanych podczas tych testów to ciągle pole do popisu dla inżynierów zajmujących się testami fotelików. Przed nami także weryfikacja tych urządzeń w oparciu o rzeczywiste dane z wypadków samochodowych. Morze pracy…

Ciąg dalszy na pewno nastąpi.

Tymczasem zobacz omawiany film z testu dachowania:

Więcej o kampanii edukacyjnej Britax-Roemer przeczytasz na stronie:

http://www.britax-roemer.pl/foteliki-samochodowe/pasow-pieciopunktowych/start