Targi Czas Dziecka – jak to zrobiliśmy?

6 marca 2014 0 przez Paweł Kurpiewski
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Witajcie! 1 marca dobiegły końca targi Czas Dziecka w Kielcach. Tym razem w formule tylko dla klientów B2B. Stanowisko C-81 – fotelik.info orzaz Mistrzostwa Polski Fotelikiada 2014 przykuwało uwagę wszystkich odwiedzających. Zadbaliśmy o to, żeby nie dało się przejść obok niego obojętnie. Dysponowaliśmy 400 m2 powierzchni. Realistyczna inscenizacja wypadku drogowego, 4 nowoczesne samochody, w których rozgrywały się Mistrzostwa Polski Sprzedawców Fotelików Samochodowych, wielkoformatowe bannery i spójna komunikacja graficzna – te wszystkie elementy nie zrobiły się same. Dziś krok po kroku opowiemy Wam, jak budowaliśmy naszą koncepcję.

IMG_6333

Witajcie! Zapraszamy Was na backstage. Zobaczcie jak powstawało nasze stanowisko na Targach Czas Dziecka. A na zdjęciu powyżej nasza kapsuła nad wejściem głównym na targi, miejsce spotkań B2B i biuro prasowe Fotelikiady.

Po pierwsze – pomysł. Tutaj nigdy nie jest łatwo, ale są wśród nas “tęgie głowy” :). Co dwie głowy to nie jedna, co trzy, to nie dwie! Nasze stanowisko to wypadkowa wielu pomysłów pracowników fotelik.info. Naszą pracę rozpoczęliśmy od “analogowych” szkiców z wykorzystaniem kartek papieru.

Zaczęło się od szkiców...

Zaczęło się od szkiców… Poznajecie co to?

Profesjonalne wymiarowanie ;)

Profesjonalne wymiarowanie 😉

Kolejne szkice oparte były już o plany hali i konsultowane z Działem Technicznym Targów Kielce. Wszystkim zaangażowanym w budowę naszego stoiska serdecznie dziękujemy za cierpliwość i poświęcenie, a także bardzo profesjonalne i fachowe podejście.

WP_20140307_001

Szkic techniczny… nietechniczny. Tak dopinaliśmy ostateczne wersje z obsługą Targów Kielce.

Praca koncepcyjna zajęła sporo czasu całej naszej ekipie. Spotykaliśmy się w szerokim gronie, aby poprzez kreatywne “burze mózgów” dojść do tego jak ma wyglądać nasze stoisko. Od szkiców przeszliśmy więc do pierwszych wizualizacji…

fotelik_info_targi_stanowisko_wizualizacja1

Pierwotnie myśleliśmy o jednym rozbitym samochodzie. Na słupie.

fotelik_info_targi_stanowisko_wizualizacja3

Zrezygnowaliśmy ostatecznie z widocznej na wizualizacji aluminiowej konstrukcji na środku stanowiska. Nie chcieliśmy też odgradzać się ladami…

fotelik_info_targi_stanowisko_wizualizacja5

Pierwotna koncepcja stanowiska. Bez wizualizacji bannerów.

Szkice 3d przybliżyły nas do tego, co tak naprawdę chcielibyśmy zobaczyć na targach Czas Dziecka i stanowisku fotelik.info. Nie była to jednak wizja finalna. Dopiero mając te wszystkie strzępki koncepcji, zaczęliśmy produkować elementy, które miały realnie zaistnieć w przestrzeni.

Pierwsze szkice naszych wielkoformatowych bannerów wyglądały tak:

szkic banner 2

banner 3 koncept

Później przyszedł czas na kolejne wizualizacje:

targi_render_2 (1)

Na wirtualnych ścianach “powiesiliśmy” 20 metrowe bannery.

targi_render_1 (1)

Środkowy banner wciąż odbiegał od finalnej wizji.

Ostateczne wersje ścian zaakceptowaliśmy dopiero po ustaleniu ich koncepcji użytkowej. Projekt o wielkości 60x3m, łacznie 180m2 wielkoformatowych banerów wymagał sporo pracy i uwagi. Postawiliśmy na wizję wypadku, jako najmocniej i najbardziej konkretnie oddziałującą na odbiorcę. Chcieliśmy zwrócić uwagę na to, że bardzo niewiele trzeba do tego, żeby spowodować wypadek lub stać się jego ofiarą. Poprzez to zwróciliśmy uwagę na potrzebę zapewniania maksymalnej ochrony w samochodzie sobie i najbliższym.

bannery

Bannery wielkoformatowe fotelik.info 20×3 metry każdy na Targach Czas Dziecka. Duże wyzwanie. Perfekcyjna realizacja.

Jechali do Ustki… a córka zapytała tatę, czy jutro zbudują na plaży zamek z piasku. Szukaliśmy nietrywialnego hasła. Fotelikami i bezpieczeństwem dzieci (oraz dorosłych) zajmujemy się non stop, 5-7 dni w tygodniu i znacznie dłużej niż 8 godz. dziennie. Jednak standardowe hasła używane “w branży” typu: “Tobie też może zdarzyć się wypadek”, “Wypadki się zdarzają – niestety”, “Zapnij pasy, zapnij dziecko” czy nawet legendarne “Zapnij Pasy – Włącz Myślenie” wydały się pestką i przedszkolem wobec pomysłu “Jechali do Ustki…” jako tła do 2 rozbitych samochodów na naszym stoisku. Hasło to wywarło również wstrząsające wrażenie na naszych zagranicznych gościach, oczywiście po tłumaczeniu i lokalizowaniu go w adekwatnym angielskim, niemieckim lub hiszpańskim kurorcie.

Ostateczna wizja stanowiska skonstruowana została w oparciu o powyższe “materiały”. Do Kielc jechaliśmy więc spokojni i przygotowani, a efekt końcowy spełnił w 110% nasze oczekiwania. Wiemy, że Wam też się podobało. Wszyscy odwiedzający nas zanajomi i nieznajomi, klienci i kandydaci na klientów zgodnym chórem mówili “łał!” i “excellent!”. Niektórzy używali też dla wyrażenia swoich emocji innych sformułowań, ale nie wszystkie nadają się by je tu cytować 😉

Na koniec rzut okiem na 1 zdjęcie pokazujące finalny efekt. Już wkrótce pokażemy Wam galerię zdjęć z naszego stanowiska.

Fotelikiada 2014, Targi Czas Dziecka

Mistrzostwa Polski Fotelikiada 2014. Znany ratownik Kamil Kasiak podczas akcji ratowniczej na stanowisku fotelik.info na Targach Czas Dziecka.