Kolejna porcja moich komentarzy odnośnie tegorocznych testów ADAC. Demaskuję błędy i wytykam nieścisłości, a przede wszystkim zwracam uwagę na to co może umknąć Wam kiedy będziecie owe testy czytać. Zapraszam zatem do przesłuchania podcastu i lektury poniższego artykułu. 

Kontynuuję dziś mój komentrz do tegorocznych testów. Jeśli nie czytałeś i nie słuchałeś to koniecznie zacznij od poprzedniego odcinka: http://foteliki-pod-lupa.pl/testy-fotelikow-2/testy-fotelikow-2013/

Tabelę z wynikami tegorocznych testów znajdziesz w serwisie fotelik.info: Patrz: http://fotelik.info/pl/testy/2013/

Milofix, to absolutna nowość od Maxi-Cosi i ta absolutna nowość otrzymała komplet czwórek. Milofix może być montowany tyłem do kierunku jazdy do 13kg i przodem do 18kg, podobnie jak wspomniany poprzednio Ultimax ISOFIX. Drugi z testowanych fotelików Maxi-Cosi, a mianowicie obecny już na rynku od pewnego czasu Rubi, uzyskał ocenę 3.

Maxi-Cosi Milofix mocowany jest tyłem na sposób Australijski, to nowość w UE, omówimy to jeszcze dokładniej

Maxi-Cosi Milofix z oceną ogólną 4 do 13 kt tyłem na ISOFIX, w przedziale 13-18 kg prodem również na ISOFIX. Wymaga górnego pasa mocującego w obu konfiguracjach. Mocowany jest tyłem na sposób Australijski, to nowość w UE, omówimy to jeszcze dokładniej

Cybex Sirona – tyłem do kierunku jazdy na Isofixie do 18kg. Możliwy do używania przodem w zakresie 13-18kg, ale z niepolecaną przez nas przednią osłoną tułowia. Dodam tylko, że bez zastrzeżeń w montażu tyłem, bo tam używamy tego fotelika z pasami uprzęży pięciopunktowej. Cybex Sirona uzyskał komplet czwórek. Prawdę mówiąc Cybex (i prawdopodobnie nie tylko Cybex) liczył a nieco więcej, zwłaszcza biorąc pod uwagę pozycjonowanie cenowe produktu, który jest w tej chwili jednym z najdroższych  fotelikiem na rynku. Mega zaawansowana funkcjonalność i konstrukcja oraz łatwośc montażu sprawia, że z powodzeniem zdobywa on swoich zwolenników.

Fotelik Cybex Sirona z osłoną tułowia

Fotelik Cybex Sirona z uprzężą do 18 kg tyłem (polecamy!) z osłoną tułowia przodem (odradzamy).

Ogromna poprawa w segmencie 15-36 w marce Chicco. Fotelik Oasys 2-3 Plusfix montowany na isofixie otrzymuje 4 gwiazdki, osiągając wyniki za bezpieczeństwo na poziomie fotelika Römer Kidfix. Bez Isofixa Oasys 2-3 otrzymuje trójkę. Obydwa foteliki uzyskują maksimum, czyli 5 za bak substancji szkodliwych w materiałach użytych do konstrukcji tych fotelików. Rodziców powinny też ucieszyć ciekawe możliwości regulacji kąta pochylenia oraz osłon bocznych tego fotelika.

chicco oasys 2-3 fixplus

Fotelik Chicco Oasys 2-3 Fixplus dostał komplet 4-rek i ekstra 5 od ADAC za brak substancji szkodliwych

Dobre wyniki Casualplay’a. Ta firma za fotelik dla niemowląt Baby Zero Plus zarówno z bazą jak i bez bazy otrzymuje ocenę 4. Sprawdźcie jak montuje się ten fotelik w samochodzie bez bazy. W wielu samochodach siedzi niemal pancernie! Ubiegłoroczne kłopoty z bazą  isofix zostały całkowicie wyeliminowane we współpracy z ADAC. Brawo za postawę dla Casualplay.

casualplay baby zero plus

Casualplay Baby Zero Plus zarówno z bazą jak i bez bazy otrzymuje ocenę 4. W wielu samochodach siedzi niemal pancernie.

Roemer Versafix – ocena 4, ale niestety nieco gorzej niż jego poprzednik czyli Roemer Safefix Plus TT . Zabrakło Xtensa-Fix oraz Max-Fixa. Wszyscy tego żałujemy. Zobaczmy wreszcie co się stało z Max-Way’em. 4 za bezpieczeństwo i 2 ocena końcowa. Czytając tą informację mógłby się otworzyć scyzoryk w kieszeni wielu zwolenników wożenia dzieci tyłem aż do 18kg. Wiele osób, również w Polsce czekało na Max-Way’a i być może się zawiodło. Drodzy Pańswo! Niech Was nie zniechęca ocena za obsługę. Wy wiecie, że foteliki montowane tyłem, zwłaszcza foteliki na pasy nie należą do najłatwiej obsługiwalnych. Max-Way otrzymał 4 za bezpieczeństwo.

To i tak dziwne, że dostał tą czwórkę! Jak zobaczycie na załączonym filmie autorstwa ADAC sam Andreas Racek, jeden z głównych techników  został uwieczniony podczas montażu tego fotelika i robi on to na tyle źle, że gdyby był rodzicem i przyjechał na inspekcję fotelika, zostałby odpowiednio pouczony. Nie wiem, czy Britax Roemer będą interweniować w tej sprawie, bo uwieczniony sposób montażu tego fotelika pokazuje, że samo ADAC nie dało mu zbyt wielkich szans. Ja na miejscu Roemera bym się po prostu wściekł.

Britax Max-Way

Roemer Max-Way – 4 za bezpieczeństwo, 2 za obsługę – ADAC twierdzi, że rodzice sobie z nim nie poradzą. Ja zaś uważam, że Ci którzy chcą, poradzą sobie znakomicie!

Recaro Monza Nova IS ma czwórkę. Recaro się cieszy, ja pewnie trochę mniej, bo to fotelik z osłoną tułowia. Ważne są dla niego przede wszystkim wyniki cząstkowe, a mianowicie wyniki osiągane przez ten fotelik w zakresie 15-36kg. Mam nadzieję, że dostęp do takich cząstkowych wyników zostanie przedstawiony.

Niestety Jane straciło pozycję czwórkową. Nowa baza isofixowa okazała się gorsza od poprzedniej. Pod marką Brevi przetestowano ponownie znany już nam fotelik występujący wcześniej pod marką Kiwi. Ponownie ocena 4 za bezpieczeństwo.

Amerykański producent Sunshine Kids z nową marką Diono, ale z podobnie brzmiącą nazwą modelu. Fotelik Monterey 2. I ponownie – czwórki.

Na koniec gondola Dormicoque+. To chyba najtrudniejsza nazwa jeżeli chodzi o foteliki w tegorocznych testach. Safety1, jedna z marek Dorela otrzymała za tą gondolę komplet czwórek. Przed zastosowaniem koniecznie zapoznaj się z artykułem: Gondola czy fotelik?

sa

Safety1 – Gondola Dormicoque – w testach komplet czwórek.

To nie koniec moich wniosków i komentarzy do tegorocznej wiosennej rundy testów fotelików. Zajrzyj na bloga jutro, może już będzie kolejny odcinek.

Pobierz plik w postaci mp3: Foteliki Pod Lupą – Testy 2013 – cz2