Pamiętacie kampanię Klub Pancernika? Pisaliśmy o niej w tamtym roku w sierpniu Foteliki Pod Lupą – Klub Pancernika Klika w Fotelikach. W tym roku kampania ma kolejną odsłonę. Wystartują z dwoma nowymi spotami: „Poważna rozmowa” i „Trening czyni mistrza” – oba można obejrzeć u mnie na blogu w dalszej części wpisu 🙂 Fajnie, że Pancernik i jego koledzy zaczęli jeździć w fotelikach, z wysokim oparciem. Szkoda, że…

Klub Pancernika - nowy banner

Klub Pancernika – nowy banner

Na początek cytuję twórców kampanii:

W kampanii, która będzie miała swoje dwie odsłony – jedną na początku wakacji, drugą zaś pod koniec sierpnia, tuż przed powrotem dzieci do szkoły – wykorzystane zostaną równocześnie dwa spoty. Pierwszy z nich Trening czyni mistrza skierowany jest do młodych odbiorców. Opowiada on historię ośmiolatka, który doskonale zdaje sobie sprawę z konieczności zapinania pasów. Towarzyszem jego podróży samochodem jest dobrze znany dzieciom Pancernik Gustaw. Sympatyczny zwierzak cieszy się, że lata jego nauki przyniosły skutek. Młody pasażer traktuje bezpieczną jazdę jako rzecz naturalną, a samo zapinanie pasów jest dla niego świetną zabawą. Samodzielność młodego chłopca nie przeszkadza mu we właściwym przygotowaniu się do podróży samochodem i przestrzeganiu reguł.

Pierwszy spot „Trening czyni mistrza”

Drugi spot „Poważna rozmowa”:

Drugi spot – Poważna rozmowa – którego motywem przewodnim będzie temat rozmowy „o poważnych sprawach” dorosłego z dzieckiem przeznaczony jest do rodziców i opiekunów. Ojciec małego chłopca stara się wprowadzić go w poważne tematy. W zabawny sposób opowiada mu o… konieczności zapinania pasów. Powtarzanie znanej od lat formuły bajkowej nie byłoby efektywne komunikacyjnie. Odbiorcy dotychczasowych spotów zdążyli już z nich wyrosnąć, a ponadto wiemy, że do młodszych dzieci można również dotrzeć z treściami przygotowanymi dla starszych kolegów – mówi Jan Prószyński z Fabryki. Kampania przeprowadzona latem ma przypomnieć wszystkim o bezpieczeństwie na drodze w czasie, gdy szczególnie często całe rodziny wybierają się wspólnie w dłuższe wyprawy samochodowe.

Pomysłodawcą i realizatorem działań komunikacyjnych od początku funkcjonowania Klubu Pancernika jest Fabryka Komunikacji Społecznej. Za strategię kampanii odpowiadają: Jan Prószyński, Paweł Prochenko i Ireneusz Stankiewicz z działu badań i strategii FKS. Scenariusze dla obu spotów w letniej odsłonie napisała Teresa Biernacka, Senior Copywriter, filmy wyreżyserował Sebastian Buttny, zaś za zdjęcia odpowiadał Nicolas Villegas.

Fabryka Komunikacji Społecznej wygrała przetarg na zakup czasu antenowego do nowej odsłony kampanii społecznej Klub Pancernika Klika w FotelikachFabryka stworzyła kreację i sama wyprodukowała dwa nowe spoty kampanii. W ramach trzyletniego kontraktu Fabryka odpowiada również za działania PR. Kampania społeczna Klub Pancernika klika w fotelikach zapoczątkowana została w 2005 r.

Tyle o sobie sami twórcy kampanii. Teraz czas na mój komentarz:

Fajnie, że Pancernik i jego koledzy zaczęli jeździć w fotelikach, z wysokim oparciem! Dziękuję twórcom kampanii, ITS i FKS za wymianę spotów. Rozmawialiśmy o tym w ITS kilka razy. Cieszę się, że zmiany doszły do skutku. Eksploatacja historycznego spotu z Pancernikiem na poddupniku utrwalała błędny wzorzec. Bo podwyższenie bez oparcia to już historia motoryzacji i urządzenie baaaaaaaaaardzo niebezpieczna dla dzieci, które mają nieszczęście być ofiarami zderzenia bocznego.

Szkoda, że…

…na planie filmowym spotów zabrakło oka inżyniera czuwającego nad prawidłowością zapięcia pasów. Tatuś ze spotu „poważna rozmowa” instrujący syna ma niestety nieprawidłowo zapięty pas bezpieczeństwa (spada mu z ramienia, punkt regulacji w najniższym położeniu) i źle ustawiony zagłówek. Facet przy czujnym egzaminatorze nie zdałby dziś egzaminu na prawo jazdy, a jeśli miałby BUUUUM, to… 🙁

Podkreślmy jednak na zakończenie to co dobre: fajny pomysł, nowoczesna realizacja, dzieci w fotelikach przypominających porządne foteliki z wysokim oparciem i zagłówkiem. 4 z plusem dla Gustawa. Na zachętę do dalszej pracy 🙂