2 foteliki z oceną 4 w testach. Który wybrać i po co przepłacać? To temat bardzo często pojawiający się w pytaniach rodziców. Pani Ula pyta o foteliki Roemer King i Roemer Trifix. Mam pytanie, oba foteliki uzyskały ocenę 4 za bezpieczeństwo w niezależnych testach. Jaki jest więc sens kupowania wersji z tak zaawansowanym systemem ISOFIX i dodatkowym pasem V-tether tzn. modelu Trifix, skoro (zdaniem czytelniczki) nie przekłada się to na zwiększenie bezpieczeństwa w crashtestach?

Pani Ulu… Przekłada się to. Pani tego nie widzi patrząc na ocenę końcową 4, a ta ocena jest „spłaszczona” do potrzeb łatwej interpretacji przez rodziców. My na podstawie crashtestów widzimy przebiegi przyspieszeń i przeciążeń działających na ciało dziecka podczas zderzenia. Producent fotelika Trifix, firma Roemer w czasie kiedy fotelik ten wchodził na rynek powiedziała wprost: „Jest to fotelik z najwyższymi ocenami w testach, który do tej pory udało nam się wyprodukować.”

Roemer King Plus - bardzo popularny fotelik na polskim rynku z wysokimi ocenami w testach. Przysporzył krakowskim rodzicom sporo trudności, a inspektorzy mieli co poprawiać

Roemer King Plus – bardzo popularny fotelik na polskim rynku z wysokimi ocenami w testach.

Inżynierowie w szczegółowych wynikach testów tego fotelika widzą wyraźnie jego przewagę, natomiast skala ocen od 1 do 5 w tabeli zbiorczej jest ustawiona w taki sposób, że Pani widzieć tego rzeczywiście nie może. Jeżeli chce Pani zobaczyć wyniki nieco bardziej szczegółowe to zapraszam na stronę austriackiego instytutu OEAMTC do tabeli szczegółowych. Znajdzie tam Pani wyniki nieco dokładniejsze, ale wciąż nie tak szczegółowe jak widzą to inżynierowie.

Fotelik Roemer King montowany jest za pomocą pasów bezpieczeństwa, które może Pani poprowadzić źle i które nie zawsze uda się napiąć. Nawet jeżeli użyje Pani kolana i napnie pasy zgodnie z najlepszą praktyką fotelik.info to po 2 tygodniach okaże się, że fotelik ma nieco luzu ponieważ sprężyny i pianki fotela samochodowego ugniotły się trwale i fotelik jest luźniej zamocowany na fotelu. W tym przypadku niszczona jest kanapa tylna w samochodzie.

Roemer Trifix z V-Tether

Roemer Trifix z V-Tether

W przypadku fotelików mocowanych na ISOFIX mamy po pierwsze mniejsze zniszczenia kanapy, a po drugie, co ważniejsze, mamy mniejszą ilość popełnianych błędów montażu. Dużo trudniej się pomylić w przypadku montażu z Isofix, niż montując fotelik za pomocą pasów bezpieczeństwa. Co więcej, stabilność fotelika mocowanego za pomocą ISOFIX nie zmienia się w czasie. Niezależnie od tego czy kanapa się ugnie czy nie, to dobrze dobrany fotelik na Isofix, zapięty pasem górnym V-tether powinien pozostać tam gdzie mocowaliśmy go 2 tygodnie temu.

king trifix

Niezależnie od tego, czy zderzenie zdarzy się Pani tydzień, dwa, czy miesiąc od zamontowania fotelika w przypadku fotelika z ISOFIX jest Pani pewna jego montażu. W przypadku mocowania z użyciem pasów musimy o to dbać sami i najrzadziej co dwa tygodnie przemontować fotelik, by go ustabilizować na siedzeniu samochodu.

W drugiej części wiadomości Pani Ula pyta, czy nowy system ISOFIX+ i dodatkowy pas V-tether występujący w tej wersji fotelika Trifix redukują tak zwany Whiplash, czyli uraz głowy w wyniku gwałtownego przegięcia, a następnie odgięcia głowy podczas gwałtownego hamowania.

Pani Ulu. Redukują go 😉 tak samo dobrze jak fotelik Roemer King i wszystkie inne dobrze użyte foteliki samochodowe ponieważ uraz ten występuje zasadniczo… u dorosłych, którzy mają źle wyregulowany zagłówek. Proszę się nie obawiać. Uraz whiplash zasadniczo nie występuje u dzieci. Oczywiście podróżujących w dobrze dobranych fotelikach samochodowych.

PS: Współcześnie nie ma manekinów, które są w stanie badać uraz whiplash w fotelikach samochodowych dla dzieci.

Pobierz plik w postaci mp3: Foteliki Pod Lupa – Pytanie – 2 foteliki – ta sama ocena