12. Protection of Children in Cars w Monachium

To tu raz do roku zbierają się wszyscy – inżynierowie, pracownicy laboratoriów i politechnik, społecznicy i przedstawiciele organów władzy – wszyscy pracujący w obszarze bezpieczeństwa dzieci w środkach transportu. To tu mowa jest o tym, w jakim kierunku zmieniać się będzie europejskie prawo dotyczące fotelików, jeszcze zanim cokolwiek będzie nagłaśniane. To tu przedstawiane są wyniki analiz z całego świata dotyczące manekinów, czujników, testów, systemów zabezpieczeń, dane z badań terenowych.

W tym roku pobite zostały w Monachium 2 rekordy – ogólnej liczby uczestników konferencji i liczby koncernów samochodowych, które przysłały swoich reprezentantów. Jak zwykle nie zabrakło producentów fotelików. Uczestnicy przyjechali do Monachium z 5 kontynentów (zabrakło Afryki i Antarktydy 🙂 Polskę reprezentował tylko 1 podmiot. Zgadniecie kto?

 

s

Protection of children in cars – 12 międzynarodowa konferencja.

dds

Użytkowanie i błędy w użytkowaniu fotelików samochodowych dla dzieci i problemy z ich montażem, na podstawie kampanii Ogólnopolskie Inspekcje Fotelików w latach 2012-2014.

Nietrudno się domyślić, że fotelik.info nie może sobie odmówić obecności tam. Już po raz drugi dostąpiliśmy zaszczytu wygłoszenia referatu. Tym razem Anna Markowska przedstawiła zebranym dane (ponad 2000 przypadków) zebrane w Polsce w ciągu 3 lat funkcjonowania kampanii Ogólnopolskie Inspekcje Fotelików i dotyczące problemu niewłaściwego użytkowania fotelików, najczęstszych błędów i ich przyczyn. Właśnie tym zagadnieniom poświęcony był jeden z modułów konferencji. Zaprezentowany materiał spotkał się z dużym zainteresowaniem. Padały pytania dotyczące szczegółów przeprowadzonej analizy i specyfiki użytkowania fotelików samochodowych w Polsce. Dalsza rozmowa przeniosła się do kuluarów. Uznanie międzynarodowego grona zdobyła nie tylko strona merytoryczna, ale również organizacyjna i eventowa kampanii.

sd

Błędy w użyciu różnych rodzajów fotelików.

O czym jeszcze była mowa? Moduły tematyczne objęły:

  • standardy i prawodawstwo (w tym druga faza I-Size)
  • dane z wypadków i badania terenowe (w tym z Francji, Finlandii, Malezji)
  • błędy użytkowania fotelików
  • autobusy i autokary (na przykładzie wynalazków z Japonii i USA)
  • procedury testowe i manekiny (np.: porównanie amerykańskiego Hybrid III i europejskiego Q10 w testach zderzenia przedniego oraz testy zderzeniowe z wykorzystaniem fotelików z uprzężą lub osłoną tułowia)
  • rozwijanie zabezpieczeń przez producentów fotelików i samochodów (porównanie podstawek z fotelikami wyposażonymi w wysokie oparcie, a także pierwsze eksperymenty z wynalazkiem od Dorela, jakim są poduszki powietrzne w foteliku)

Szerzej o najciekawszych punktach przeczytacie już wkrótce na blogu.

e

Bezpieczeństwo dorosłych vs. błędy w użyciu fotelików samochodowych.

s

Tylko 5,2% z 2030 dzieci biorących udział w kampanii było poprawnie zabezpieczonych.

 

12 konferencja - Protection of children in cars

12 konferencja – Protection of children in cars

12 konferencja Protection of children in cars

12 konferencja Protection of children in cars