Cybex PALLAS M i M fix – pierwsze foteliki z osłoną tułowia kompatybilne z ECE R44/04 z suplementem 7
26 marca 2015CybeX Pallas M i Pallas M-fix to pierwsze foteliki z tzw. “osłoną tułowia”, które wypadły pozytywnie w testach zderzeniowych wykonanych z uwzględnieniem najnowszego suplementu 7 do normy ECE R44/04. Suplement ten uzupełnił powyższą normę o test odpowiadający dachowaniu z obrotem o 540 stopni.
Wprowadzenie przez firmę Cybex fotelików Pallas M i M-fix ucina spekulacje, czy pamiętny test opisany we wpisach: Foteliki z osłoną tułowia przegrały pod lupą ECE, Foteliki z osłoną tułowia, co dalej? Przecieki z Genewy miał sens, czy też nie miał. Koniec z ujadaniem sprzedawców na ten temat podważających na 10o1 sposobów ten test. Jedna z największych na świecie firm produkujących foteliki i z pewnością największa firma produkująca foteliki z osłoną tułowia dostosowuje swoje produkty do wymagań stawianych przez TEN własnie test. Gratulacje i szacunek dla CybeX’a za poważne zajęcie się tym problemem!
Co nowego w suplemencie 7?
Na podstawie testu dynamicznego z 2,5 krotnym dachowaniem samochodu opracowano test quasi-statyczny. Innymi słowy – manekin został obciążony statycznie siłami takimi, jakie występują podczas dachowania, a które próbują wywlec go z fotelika z osłoną tułowia. Odwzorowano to zjawisko za pomocą ławki testowej obracanej w dwóch osiach, specjalnych pasów uprzęży obciążonych 4-krotna masą manekina.
Co nowego w fotelikach CybeX? Dlaczego nowe osłony tułowia zaprezentowane w Cybex Pallas M i M-fix zapewniają lepszą ochronę?
Cybex zapewnia, że regulowana poduszka powietrzna, która została poddana procedurom patentowym redukuje ryzyko obrażeń szyi bez ograniczania swobody dziecka. Osłona wykonana jest ze specjalnych, amortyzujących materiałów dzięki czemu siły działające podczas zderzenia rozkładają się na powierzchnię osłony. Cybex porównuje ten system do otwartej poduszki powietrznej. Ponadto osłona ma możliwość łatwej regulacji i dopasowania do ciała dziecka.
Oprócz tego fotelik wyposażony jest w system ISOFIX, ma także opatentowany system dopasowania zagłówka. Fotelik posiada niezależne, regulowane osłony boczne L.S.P System Plus. Producent twierdzi, że fotelik może być użytkowany przez 11 lat.
Podsumowując, nowa osłona tułowia zaprezentowana przez firmę Cybex w fotelikach Pallas M i M-fix z powodzeniem przechodzi test dachowania. Test, o którym mówiono, że nie jest potrzebny i że jest wykonany nieprawidłowo. Czekamy jeszcze na wyniki fotelika w niezależnych testach zderzeniowych ADAC i OEAMTC, a już teraz gratulujemy Cybexowi!
Czekamy aż inni producenci zaczną produkować i homologować foteliki z osłoną tułowia wg. najnowszej nomy ECE R44/04 z suplementem 7.
Ja osobiście nie rozumiem tej nagonki, mało tego portal foteliki.info wciąż na 1 miejscu przed testami fotelików z 2015 roku pokazuje film z dachowania zamiast np. link do tego artykułu. Co więcej…takie osłony tułowia straszne, że zaczęli je robić również inni, bo tak patrzę sobie na najnowszy wypust Recaro Monza Nova IS i co to – osłona tułowia, zerkam dalej na Concord i Transformer XT Pro również ma osłonę tułowia! I tak sobie teraz myślę, firmy takie jak Cybex, Recaro, Concord (i pewnie kilka innych) zaczynają robić takie foteliki…a wciąż trwa nagonka i takie zachowania jak na foteliki.info. A może producenci innych wersji za to jeszcze płacą zanim sami wypuszczą wersje z osłoną tułowia…ciekawe
Niektórzy będą je robić aż do czasu, dopóki prawo ich nie zabroni. Artur, to są badania naukowe, a nie “nagonka”. Jak Ci nie pasuje, kupuj fotelik z osłoną dla swojego syna i szerokiej drogi! Twój wybór – Twoje prawo.
Kompletnie Cię nie rozumiem. Sam napisałeś, że Cybex pierwszy stworzył fotelik spełniający normy. Ja właśnie takie 2 foteliki mam (mam bliźniaki)…foteliki z osłoną tułowia były z początku krytykowane (i pewnie dobrze, bo je udoskonalili) ale obecnie Wasze argumenty są śmieszne, bo wszyscy najwięksi i najpoważniejsi producenci (Cybex, Recaro, Concord itd.) zaczynają na nie przechodzić i foteliki spełniają wszystkie normy. Raz jeszcze proszę o konkretne linki do badań które dyskwalifikują te udoskonalone, przechodzące testy foteliki.
Zachowujesz się trochę jak Macierewicz ze swoja teorią, szukasz potwierdzenia swoich tez i nie patrzysz na otoczenie. Wszystkie znane firmy zaczynają robić takie foteliki bo je dopracowali i wypadają lepiej niż tradycyjne.
Nie przechodzą. Maciarewicza w to nie mieszaj 🙂
Lektura dla Artura: http://www.unece.org/fileadmin/DAM/trans/doc/2014/wp29grsp/GRSP-55-39e.pdf
Mamy rok 2016
Firmy farmaceutyczne też mają “wiarygodne” badania.
Tylko, że w testach ADAC Palas M ma ledwie 3 gwiazdki! Lepiej wypada w testach dachowania, ale przy standardowych krasztestach ADAC wypada gorzej niż poprzednicy. Palas M fix z kolei ma 4. Ale dalej nie jest to solidna piątka jak poprzednio (gdy testy dachowania wypadały gorzej).
I co teraz? Dalej nie ma na rynku fotelika w segmencie powyżej 9 kilo, który ma 5 gwiazdek w ADACU i wytrzyma test dachowania, prawda?
Teraz już jest. Concord Reverso: http://www.concordblog.de/2015/10/test-results-2015.html
Tak, cieszmy się,że nawyk zapinania pasów(przy ciele-dziecka jak to ma miejsce przy bezpoduszkowcach) będzie oddalony o o X lat. Jest powód do zadowolenia…
Przemysław, cieszymy się z tego, że skończyły się bzdurne podważania zasadności tych testów dachowania, i że pojawił się pierwszy fotelik z półką zgodny z tym nowym standartem.
Panie Pawle, starsze modele również odpowiadały ówczesnym standardom.