Temat poruszany dziś przeze mnie dotyczy problemu wyłączników poduszek powietrznych dla pasażera. Tego typu urządzenia – powszechnie stosowane w Europie mają na celu umożliwienie kierowcy dezaktywację poduszki powietrznej w przypadku kiedy na siedzeniu pasażerskim podróżuje dziecko w foteliku 0-13kg. Czy jest to rozwiązanie bezpieczne?

Nie wiem czy wszyscy czytelnicy i słuchacze mojego bloga wiedzą o tym, że Ameryka jest krajem bardzo daleko posuniętej tolerancji. Ta tolerancja osiągnęła tam rozmiary przekraczające granice zdrowego rozsądku do tego stopnia, że w niektórych stanach pasażerowie i kierowcy samochodów mogą jeździć bez zapiętych pasów bezpieczeństwa. Inżynierowie i biomechanicy zderzeń musieli się tam zmierzyć z bardzo ciężkim zadaniem i takim zaprojektowaniem poduszek powietrznych aby mogły chronić pasażerów przed skutkami zderzenia czołowego nawet w sytuacji kiedy nie mają zapiętych pasów. Udało im się to w jakiś sposób osiągnąć, przykłady tych dokonań możecie zobaczyć poniżej, ale to nie znaczy, że poduszki używane bez zapiętych pasów bezpieczeństwa działają lepiej niż te z zapiętymi pasami bezpieczeństwa. Zarówno te zza oceanu jak i nasze, europejskie poduszki powietrzne działają lepiej, kiedy pasy bezpieczeństwa pozostają zapięte. Nasze europejskie poduszki stanowią zagrożenie w przypadku kiedy [betteroffer]… UWAGA: To tylko fragment tekstu. Aby uzyskać dostęp do całości treści niniejszego artykułu na 31 dni i link do zapisania wersji mp3, kliknij w poniższy przycisk Kup teraz.[/betteroffer][betterpay amount=”1.47″ amount_sms=”” button=”images/buynow_2.png” description=”Dostęp do treści artykułu ID 1055 foteliki-pod-lupa.pl” validity=”31″ ids=””]
nasze pasy są nie zapięte.

Na zdjęciu widoczne otwrate poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera

Bezpieczeństwo w samochodzie często zależne jest od skuteczności poduszek powietrznych

Wracajmy do tematu – wyłączniki poduszek. Dla wielu z Was będzie to nowość, ale ta wiadomość ma już siwą brodę. Już kilka lat temu w USA zabroniono montowania mechanicznych wyłączników poduszek powietrznych. Takich jak te, których używamy w Europie – pozwalających na wyłączenie poduszki kluczykiem samochodu lub przyciskiem znajdującym się gdzieś w schowku pasażerskim. Wszelkie tego typu instrumenty nie mają prawa być instalowane w amerykańskich samochodach. Importerzy i producenci nie mają prawa sprowadzać takich samochodów. Głównie dlatego, że Stany Zjednoczone bardzo dokładnie prowadzą ekspertyzy wypadków samochodowych i z tych ekspertyz dowiedziano się, że bardzo wiele osób zapominało o wyłączeniu tej poduszki powietrznej jadąc przykładowo – do przedszkola, a zapominało włączyć poduszkę kiedy na siedzeniu pasażera podróżowała już osoba dorosła, a nie dziecko w foteliku 0-13kg. Tych przypadków było na tyle dużo, że wszelkiego rodzaju manualne wyłączniki poduszek powietrznych zostały w Stanach Zjednoczonych zabronione. Na wyłączenie poduszki powietrznej z poziomu komputera pokładowego trzeba posiadać specjalne zezwolenie uzasadnione medycznie.

Czy to wszystko oznacza, że w Stanach Zjednoczonych nie ma wyłączników poduszek powietrznych? Nie. Są – ale jedynymi systemami dostępnymi są te , które sterują włączeniem bądź wyłączeniem poduszki automatycznie. Systemy te polegają na zainstalowaniu w siedzeniach specjalnych mat i wag piezoelektrycznych, które pozwalają na wykrycie, czy na siedzeniu umieszczony jest fotelik samochodowy, czy też siedzi na nim osoba dorosła, a poduszka powinna pozostać włączona. Więcej na ten temat w historycznym już wpisie w serwisie fotelik.info.

fotelik.info – wyłączniki poduszek zabronione w USA

 Zapisz na dysk nagranie w wersji mp3: Problematyczne wyłączniki poduszek powietrznych [/betterpay]